LİSE İNGİLİZCE YIL SONU ZÜMRE TUTANAĞI

2013-2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI   .................................  LİSESİ İNGİLİZCE DERSİ SENE SONU ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.


TOPLANTI TARİHİ : ... / 06 / 2014
TOPLANTI YERİ: Öğretmenler Odası
TOPLANTI NO: 3
TOPLANTIYA KATILANLAR :

GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama.
2-İngilizce dersinin sevdirilmesi ve başarının artırılması için alınan önlemler üzerinde görüş bildirilmesi.
3- 2013-2014 Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararların gözden geçirilerek varsa uygulanmayan kararların araştırılması ve alınacak tedbirlerin değerlendirilmesi.
4-2013-2014 Eğitim Öğretim yılına ait öğrenci başarılarının değerlendirilmesi.
5- Dersin işlenişinde uygulanan yöntemler, karşılaşılan sorunlarla ilgili alınacak önlemlerin görüşülmesi.
6- Hazırlanan yıllık planların ve ders planlarının değerlendirilmesi yapılarak amacına ulaşıp ulaşmadığının belirlenmesi ile varsa eksikliklerin giderilmesi için alınan önlemlerin görüşülmesi.
7- Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanıp sağlanmadığının gözden geçirilmesi, yazılı sınavlarda sorulan soruların görüşülmesi, sınavların değerlendirme ölçütlerinin görüşülmesi.
8- Ödev konularının öğrenciye ne gibi fayda sağladığının görüşülmesi, beklenen amaca ulaşıp ulaşmadığının görüşülmesi, ödev değerlendirilmesinde birlikteliğin sağlanıp sağlanamadığının görüşülmesi
9- Diğer zümre öğretmenleriyle yapılması planlanan işbirliğinin yapılıp yapılamadığının görüşülmesi, yapıldı ise faydaları yapılmadıysa nedenlerinin araştırılması.
10- Öğretim metot ve tekniklerinin tartışılması.
11- Ders araç, gereçleri, öğretim materyalleri, çevrede yararlanılabilecek kaynakların görüşülmesi.
12-Dilek ve temenniler
13- kapanış
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ ve ALINAN KARARLAR
1- ..../ 06 /2014 tarihi, saat .........da İngilizce yabancı dil dersi zümre öğretmenleri okul öğretmenler odasında İngilizce öğretmeni ................... başkanlığında toplandı. Bütün öğretmenlerin hazır bulundukları görüldü.
2-İngilizce dersinin sevdirilmesi için İngilizce şarkılar dinletildi,videolar izletildi.Role Play uygulandı, okuma parçaları dağıtıldı, günlük konuşmayla ilgili metinler dağıtıldı.Diyalog çalışmaları yapıldı. Bu çalışmaların örgencileri İngilizce dersine motive ettiği gözlenerek  2014-2015 Eğitim Öğretim yılında da uygulanmasına karar verildi.
3-  2013-2014 Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararlar İngilizce öğretmeni ..................... tarafından okundu. I. ve II. Dönem zümre toplantılarında alınan kararlara uyulduğu görüldü.
4- Yapılan genel değerlendirmede, tüm zümre öğretmenleri  2013-2014 Eğitim Öğretim yılının genel olarak verimli ve başarılı geçtiği ortak kanısına vardılar. Bunda da öğrencilerin II. Dönem derse daha etkin katılmalarıyla başarının daha da arttığı yönünde görüş bildirdiler.
2013-2014 Eğitim öğretim yılında 9. sınıflarda basarı oranının ..........,diğer sınıflarda ise......... olduğu ders basarı analizi sonucunda ortaya çıkmıştır.
5- Ders işlenirken uygulanan yöntem ve teknikler görüşüldü. Aşağıdaki yöntem ve tekniklerin uygulandığı görüldü.
a) Konular okuma, anlatım, soru - cevap ve tartışma metotları ile işlendi,
b) Öğrencilere grup ve ikili çalışmalar yaptırıldı,
c) Konuşmaya ve uygulamaya ağırlık verildi,
d) Bir sonraki derste işlenecek konular öğrencilere önceden bildirilerek derse hazırlıklı gelmeleri sağlandı,
e) Öğrencilerin öğrendiklerini ifade edebilmeleri için kendilerine sorular yöneltip yanlış da olsa sözünün kesilmeyip sonra düzeltmenin yapılarak kendilerine güven duygusunu kazanmalarına yardımcı olundu,
f) Mümkün olduğunca öğrencilere her hafta sonu o hafta öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlamak amacıyla öğretmen tarafından hazırlanan haftalık çalışma kağıtları ( worksheet ) dağıtıldı,
6-Müfredatın değerlendirilmesi yapılarak konuların öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine uygun olmadığı,İlköğretimin II. kademesinde almaları gereken temel İngilizce bilgilerinin eksik olduğu ......................tarafından belirtildi....................buna ilave olarak okulun çevresinin eğitim oranının oldukça düşük olduğunu vurguladı ve ders planlarının öğrencilerin seviyesine uygun olarak yapılması gerektiğini söyledi.Böylece gelecek yıl, yıllık planlar hazırlanırken öğrenci seviyelerinin dikkate alınması gerektiği belirtildi.
7- İngilizce öğretmeni ...................... , ölçme ve değerlendirmede uyulması gereken esasları daha önce yapılan zümre toplantısından okudu. Buna göre ölçme ve değerlendirme aşağıda belirtilen esaslara dayanarak uygulanmıştır.
a) Yazılı sınavlar: Öğrencilerin başarısızlıkları değil kabiliyetleri doğrultusunda tüm yönleri ile değerlendirme yapılmıştır. Yazılı sınav soruları boşluk doldurma, çoktan seçmeli, metne dayalı, soru-cevap, verilen bir resmin adının ne olduğunu söyleme ve yazma, boş bırakılan yerleri uygun fiil veya sözcük bulup koyma şeklinde uygulanmıştır.
Yazılı sınavlarda konu sınırlaması olmayıp, sorular işlenen konuların tümünü kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Soruların ağırlığı önceki yazılıdan sonra işlenen konulara
kaydırılmıştır. Yapılan yazılı yoklamalar en az 1 hafta önce öğrencilere bildirilmiştir. Yazılı yoklamalarda yazılı süresi ve not baremi öğrencilere mutlaka bildirilmiştir.
b) Sözlü sınavlar: Sözlü sınavların değerlendirilmesinde telaffuz, dil bilgisi, kelime bilgisi, iletişim becerisi, anlama ve verilen bir konuda konuşma veya yorum yapma dikkate alınan ölçütlerdir. Sözlü sınavlar için ayrı bir ders saati ayrılmamış olup, öğrencinin ders içi faaliyetleri de değerlendirilmiştir. Her iki dönem de en az iki sözlü notu verilmiştir.
Sonuç olarak tüm zümre öğretmenleri ölçme ve değerlendirme esaslarına uyularak birlik ve beraberliğin sağlandığı yönünde görüş bildirdi.
8- Söz alan ...................., konuların bitiminde verilen ödevlerin çoğunlukla düzenli olarak yapıldığını söyledi. Yıllık ödevler de zümrede alınan kararlar doğrultusunda belirlenen tarihte verilmiş ve belirlenen tarihte toplanmış olup değerlendirildiğini ifade etti, Öğrencilerin üstün gayretleriyle yıllık ödevleri yaptıklarını ve çalışmaları sonucunda 10. sınıflarda verilen reading comprehension çalışmasının örgencilere okuma alışkanlığı kazandırdığı belirtildi, 9. sınıflarda ise verilen grammar ağırlıklı ödevlerin örgencilerin anlamakta zorluk çektiği (Present Perfect Tense vb.) konularda fayda sağladığı yazılı sonuçlarında çıkmıştır. Ayrıca gelecek sene için iyi bir altyapı oluşturduğu tespit edilmiştir.
9- Diğer zümre öğretmenleriyle yapılan işbirliği sonucunda olumlu sonuçlar alınmıştır. Öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği konularda Türkçe öğretmenleriyle işbirliğine girilerek gerekli takviyeler yapılmıştır. ..............................okulumuz edebiyat öğretmenleri ile görüşerek öğrencilerin cümlenin öğeleri ve sözcük türleri konularında eksik olduklarını belirtmiş ve gerekli tedbirlerin alınmasını önermiştir.
10- İşlenmekte olan konulara göre; Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi ( Grammar , Translation Method ) , Kulak-Dil Alışkanlığı Yöntemi (Audio-Lingual Method) , İletişimci Yöntem (Communicative Approach) ve Seçmeli Yöntem ( Eclectic Method ) kullanılmıştır,
11- Ders araç ve gereçleri olarak çevrede yararlanılabilecek kaynaklar olarak sınıf içindeki yazı tahtası, pano, basılı materyallerde yayınlanmış resimler, posterler, duvar resimleri, okulun çevresinde bulunan gerçek nesne ( real objects ) , eşyalar( classroom objects ) ve modeller kullanılmıştır.
12. Zümre başkanı .................,  2014-2015 Eğitim ve Öğretim Yılının sağlıklı, daha başarılı ve daha verimli geçmesi dileğiyle toplantıya katılan diğer zümre öğretmenlerine başarılar diledi.
13-Zümrede alınan kararların uygulanması konusunda hassasiyet gösterilmesi zümre başkanı tarafından vurgulanarak gelecek Eğitim Öğretim yılında görüşmek üzere toplantıya son verildi.

Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce counter kişi tarafından okundu.


0 yorum

LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.