2013-2014 KİMYA DERSİ ZÜMRE TUTANAĞI
KAHRAMANMARAŞ ANADOLU TEKNİK LİSESİ,
TEKNİK LİSE VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013-2014 ÖĞRETİM YILI II. DÖNEM KİMYA
DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER TOPLANTI TUTANAGI
Karar No : 2
Karar Tarihi :11 / 02 / 2014
GÜNDEM
MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama,
2. I. Dönem zümre kararlarının
gözden geçirilmesi
3. Kaynak araç ve gereçlerin
gözden geçirilmesi
4. 2104 Sayılı Tebliğler dergisinde yer alan
Atatürkçülük konularına derslerde yer
verilmesi,
5. Öğrencilerin I. Dönemki başarı
durumları ve başarıyı artırıcı tedbirler,
6. M.E.B Ödev yönetmeliğinin
esaslarının 2300 STD’den okunması ve ödevlerin takibi,
7. 08.12.2004 tarih
ve 25664 sayılı M.E.B Ortaöğretim
Kurumları Sınıf Geçme Yönetmeliği’nin okunması,
8. 2425
sayılı tebliğler dergisi Orta Öğretim Kurumları Disiplin Yönetmeliğinin
okunması,
9. Derslerde kullanılacak yöntem
ve tekniklerle ölçme ve değerlendirme,
10. Yazılı ve sözlü notlarının uygulanma esasları,
11. Öğrenci
ve öğretmen ilişkilerinin gözden geçirilmesi,
12. Uygulamada görülen aksaklıklar
ve bunların çözüm yolları,
13. Dilek ve temenniler.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Zümre başkanı; Dilek SÖĞÜT 2013-2014 eğitim ve öğretim yılının 2. Döneminin
eğitim camiası için başarılı geçmesi dilekleri ile toplantıyı açtı. Toplantıda
zümre öğretmenlerinin hazır olduğu
görülerek diğer gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
2. I.dönem zümre kararları
gözden geçirilerek, alınan kararların uygulandığı görüldü.
3. I. Dönem zümresinde belirtilen kaynak araç ve gereçler
aynen kullanılmasına karar verilmiştir.
4. Zümre başkanı Dilek SÖĞÜT, 2104 Sayılı
Tebliğler Dergilerindeki Atatürkçülük ile ilgili konuların 2. Dönemde de
derslerde yeri geldiğince önemle işlenmesi gerekliliğini dile getirdi.
Ayrıca Zümre başkanı Dilek SÖĞÜT,
Atatürkçülüğün derslerde davranış haline getirilmesi hususunda öğretmenlere
düşen görev ve sorumluluklar üzerinde durdu.
5. Zümre başkanı Dilek SÖĞÜT; I.Dönem sonu itibari ile 9. sınıfların % 41,
10. sınıfların %45, 11. sınıfların ise %75, 12. sınıfların ise %100’lük başarı
ortalamasına sahip olduğunu belirtti.
9.sınıflarda
genel olarak başarı birinci dönem sonunda düşük olduğunu belirten Zümre başkanı
Dilek SÖĞÜT; bunun sebeplerinin başında bilinçli öğrenci sayısının azlığı, velilerin
ilgisizliği, öğrencilerin İlköğretim sınıf geçme sistemi ve disiplin
yönetmeliğine iyi adapte olduğu, bununda onlarda olumsuz yönde etki ettiği,
derslere düzenli ve sürekli çalışmadıkları, tekrar etmemeleri, çalışmaların
plansız olması ve sayısal konularda matematik temel eksikliği gibi hususların öğrenci
başarısını etkileyen olumsuzlukların başında geldiğini belirtti.Vahap YILDIZ; aynı düşüncelere katılarak ilave olarak
öğrencilere az çalışmalarından ve suiistimale açık kapı bırakmamak için I.Dönem
pozitif kanaat kullanılmadığının da
başarının düşük görülmesine neden
olduğunu belirterek II.Dönem özellikle çalışmalarında gelişme gösteren, kendini
ispatlayan, derse katılan öğrencilere yalnızca ders esnasında değil ayrıca
ortalamalar verilirken de pozitif kanaat verilebileceğini söyledi
Ömer
TÜRKER; başarının bazı sınıflarda çok düşük olduğunu belirterek bu
sınıflarda eğer seviye düşükse daha basite indirgeyerek güncel anlaşılır
ilgi çekici örneklerle dersler işlenirse onlarında başarılı olacağına
inandığını belirterek, bahsedilen olumsuzlukların genelde aile yapılarından ve özellikle ekonomik sıkıntı
ve aile içi sorunların çok yoğun olduğu bölgemizi dikkate alarak, öğrencilerin okul içinde ve ilimizde
ki sportif ve sosyal faaliyetlerdeki başarılarının da mutlaka kanaatlerinizde
kullanılması gerektiğini söyledi.
Başarının daha da artırılabilmesi için;
a)
Düşündüklerini ifade edebilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi hususunda
Edebiyat dersi öğretmeni ile sayısal işlemlerdeki becerilerin arttırılması
noktasında ise Matematik öğretmeni ile işbirliği içinde olunması,
b)
Dengesiz beslenme, çok televizyon seyretme; televizyon programı seçme
kabiliyetlerini geliştirememeleri, zaman zaman okuldan kaçıp internet kâfelere
gidilmesi gibi olumsuz durumların
öğrencilere olumlu yaklaşılarak giderilebileceği ve öğrencilere bu konularda
nasıl hareket etmeleri gerektiği hususunda bilgiler verilmesi,
c)
Velilere; öğrencilere olabildiğince iyi bir çalışma ortamı sağlamaları,
anlayışla yaklaşmaları, özellikle her türlü şiddetten uzak durmaları, bu
süreçte öğrencilerin olumlu ya da olumsuz davranışlarının öğretmenlerle
paylaşılmasının tavsiye edilmesi,
d) Derslere devam konusunda gerek
idare, gerekse sınıf rehber öğretmenleri ile işbirliği içerisinde olunması,
e) Verilen ödevlerin sık sık kontrol
edilmesi,
f)
Başarılı öğrencilerin başarılı olduğu anda
ödüllendirilmesi,
g) Dersin ilk 10 dakikasında önceki
konuyla ilgili bağlantılı soruların sorulması ve açıklanması ile yeni konuya
geçiş yapılması
h)
Öğrencileri aktif tutabilmek için soru-cevap
yönteminin sık sık kullanılması,
i) Öğrencilerin çalışmalarında, onların
anlayamadıkları yerler hususunda onlara rehberlik edilmesi gerekliliği ve bu
ana hatlar paralelinde çalışmalar yapılması kararlaştırıldı.
6. 2300 Sayılı Tebliğler Dergisindeki ödevler ile ilgili yönetmelik
okundu. Zümre başkanı Dilek SÖĞÜT; öğrencilere verilen yıllık ödevlerin Nisan ayının
ikinci haftasında toplanması gerektiğini hatırlattıktan sonra ödevler konusunda
değerlendirme yapılırken kaynak eserlerden yeterince faydalanıp
faydalanılmadığı, ders öğretmeni ile işbirliği içerisinde olunup olunmadığı
gibi hususlarda değerlendirmenin esas alınmasının gerekliliği üzerinde durdu. Vahap
YILDIZ; I. dönem zümre tutanağında tespit edilen ödev konularının öğrencilere
dağıtıldığını bu ödevlerin değerlendirilmesinin
yine I. dönem zümre tutanağında tespit edilen puanlama sistemine göre
yapılacağını belirtti. Ayrıca bu ödevlerin belirli zaman aralıklarında takip
edilmesinin önemini anlattı.
7. 08.12.2004 tarih ve 25664
sayılı Talim Terbiye Kurulu ile kabul edilen “ Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav
Yönetmeliği ” ile 23.12.2006 tarih ve 26385 sayılı Resmi Gazete’de
yayınlanan “ Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav
Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ” Dilek SÖĞÜT tarafından okundu ve zümre öğretmenlerince
incelendi.
8. 2425 sayılı tebliğler dergisindeki
Ortaöğretim kurumları disiplin yönetmeliği Ömer TÜRKER tarafından okunarak, zümre öğretmenlerince tekrar
incelendi.
9. Zümre başkanı Dilek SÖĞÜT; derslere başlamadan önce ders konuları ile
konu amaçlarının tek tek incelenmesine, konunun özelliğine uygun metotların
seçilmesine, konun işlenmesi esnasında öğrencilerin faydalanacakları her çeşit
metot, yöntem, anlatım tekniklerinin seçilmesine ilişkin öğretmenlerin titiz
davranmaları gerektiğini, öğrencilerin derslerde daha etkin hale getirilmesi
için her öğrenciye söz hakkı verilerek derslere katılmasının sağlanması, anlatımdan
sonra örnekleme yapılarak pekiştirmenin sağlanması, önemini vurguladı. Geç anlayan
öğrencilerin tahtaya kaldırılması, deneylerden sonra gözlenen sonuçların
öğrenciden istenmesi ve doğru sonuçların kaydedilmesi görüşleri benimsendi.
10. II.Dönemde Kimya dersinden 9 , 10 ve 12. sınıflarda 2; 11.
sınıflarda 3 yazılı yoklama sınavı yapılacağı, verilecek sözlü notlarının adil,
öğrenciyi destekleyici olmasının gerekliliği ve
öğrencinin genel durumuna bakılarak verilmesi kararlaştırılmıştır.
11. Sınıflarda düzeni bozan ve başarısız
öğrencilerle önce teke tek görüşülmesi ve özel olarak ilgilenilmesi, velileri
ile görüşmeler yapılması kararlaştırıldı. Öğrencilerin öğretmenlerle ve
arkadaşları ile olan davranışlarında örnek olması gerektiğini ve bu olumlu
davranışların başarılarını arttıracağı da belirtildi.
12. Derslerdeki aksaklıkların; ezbercilikten uzak, dersi derste öğrenme
ilkesine dayanarak, özendirerek, araştırmaya yönlendirerek giderilmeye
çalışılacağı karara bağlandı.11 ve 12.
sınıflarda derslerde ÖSS hazırlık
testlerine de vakit ayrılması
kararlaştırıldı.
13. Zümre başkanı Dilek SÖĞÜT;
zümre toplantısında alınan kararlara titizlikle uyulmasını isteyerek,
başarılı bir dönem geçmesi dilekleriyle toplantıyı kapattı.
Dilek
SÖĞÜT Vahap
YILDIZ Ömer TÜRKER
Kimya Öğretmeni Kimya Öğretmeni Kimya Öğretmeni
Zümre Başkanı
UYGUNDUR
11 / 02 / 2014
Mustafa DAŞCI
Okul Müdürü
Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce
kişi tarafından okundu.
0 yorum
LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ