ŞÖK
»
5. SINIFLAR 1. DÖNEM ŞÖK TOPLANTI TUTANAĞI
5. SINIFLAR 1. DÖNEM ŞÖK TOPLANTI TUTANAĞI
2013/2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI …………………… OKULU 5- SINIFI 1. DÖNEM ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı No:1
Toplantı Tarihi:
Toplantı Yeri:
Toplantıya Katılanlar: ………………… -Okul Müdür Yard.
………………… -Sınıf Öğretmeni
……………………… :İngilizce Öğretmeni
……………………. :Görsel Sanatlar Öğretmeni
…………………… :Beden Eğitimi Öğretmeni
…………………………:Müzik Öğretmeni
…………………… :Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi
…………………… : Rehber öğretmen
GÜNDEM
- Açılış ve yoklama.
- Sınıf başarı durumunun değerlendirilmes
i. - Öğrenci davranışlarının değerlendirilmes
i. - Öğrencilerin, sosyal, ekonomik, sağlık, beslenme alışkanlığı, okula devam durumu, başarı durumu ve davranış yönünden durumlarının tek tek ele alınması.
- Öğrencilerin başarılarının arttırılması için yöntemler.
- Sosyal Kulüp çalışmaları ve önemi.
- Zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmes
inin önemi. - Okul – Veli işbirliği ve diyalogunun önemi.
- Şube öğretmenleri arasındaki işbirliği ve önemi.
- Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1.Toplantı Okul Müdür Yardımcısı ………………. başkanlığında yapılmıştır.
Toplantıya bütün öğretmenlerin hazır olduğu görüldü.İlköğret im kurumları yönetmeliği 5- sınıf öğretmeni ……………… tarafından okundu.
“ Şube öğretmenler kurulunda; şubedeki öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkilerin yanı sıra bu yönetmeliğin 47. maddesi hükmünce başarıları ile ailenin ekonomik durumu değerlendirilere k alınacak önlemler görüşülür ve alınan genel karar, uygulanmak üzere şube öğretmenler kurulu karar defterine yazılır. İkinci yarıyılın ikinci haftasında ve yılsonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır.”
2.3.Sınıfın genel başarı durumu ve öğrenci davranışları hakkında sınıf öğretmeni …………….. kısa bir bilgi verdi:
‘’5- sınıfı başarı olarak iyi bir noktayı yakalamış durumdadır. Sınıfa nakil gelen 2 öğrencimizin uyum problemleri olabilir,özellik le yurtdışından gelen Yusuf adlı öğrencimizin dil ve yazı problemi mevcut,ben aileleriyle görüşerek gereken uyarıları ve bilgilendirmeler i yaptım, Geçen yıl gelen adlı öğrencimiz taşımalı sistemli bir okuldan ve şehir dışından nakil gelmişti,uyum sorununu büyük ölçüde atlattı. Ancak hala sınıfın gerisinde. Bunlar dışındaki öğrencilerim, gayet başarılı, başarı seviyeleri ise aynı noktalarda olan öğrencilerdir.’’
İngilizce öğretmeni ……………….. söz aldı.
‘’Her sınıfta başarısı biraz daha geride kalmış öğrencilerin olması gayet doğaldır. Önemli olan bu öğrencilerin özgüvenlerinin olmasıdır. O çocukları kazanmak için tüm ders öğretmenlerinin işbirliği içinde çalışması gerekir. Kitap, defter ve diğer ders araç ve gereçlerinin eksiksiz olarak sınıfa getirilmesi konusunda titiz davranılmasının uygun olacağını düşünüyorum.’’
Müzik Öğretmeni ………………….. ,ders başarısı hakkında konuştu.sınıfla 2 yıldır çalışıyorum,geçe n yıl çok güzel etkinlikler yaptık.bu yılda verimli çalışmalar yapacağımıza inanıyorum.
‘’Her öğretmen, kendi dersinin çalışma metodlarını anlatarak öğrencilere yardımcı olabilirler,çalı şmalarda kullanacağımız enstrümanları bir an evvel edinirlerse iyi olur’’
Görsel Sanatlar öğretmeni ………………………….. ise araç gereçler konusunda söz aldı.
‘’Araç gereçlerin eksiksiz gelmesi beni ziyadesiyle memnun etti,ayrıca sınıfa alınan resim kağıdı iyi olmuş aksi durumlarda faydalı olur,öğrencileri n resme ilgisi karşısında çok mutlu oldum.
Özellikle ve adlı öğrencilerim derse karşı çok ilgili ve yetenekliler.
Beden Eğitimi öğretmeni ………………..;sınıfın derse ilgisi beni çok şaşırtmadı,genel de öğrenciler spora meyilli zaten,ilerleyen günlerde okul takımı çalışmalarına başlayacağız,dah a bir heyecan olacak sanırım.
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni …………………….:öğrenc ilerle geçen yıl 2.dönemde tanışmıştık,ders e ilgililer ,duaları çoğu öğrenmiş,derse hazır gelmeleri büyük avantaj.
Trafik Güvenliği öğretmeni, ……………… ;öğrencilerle henüz yeni tanıştım çok güzel ders işliyoruz,gayet başarılı bir sınıf kendi adıma bu öğrencilerle ders işlemenin zevkli olacağını düşünüyorum.
Rehber öğretmen …………………………. 1. dönem sınıf içi ve velilere yönelik seminer çalışmaları yapmayı düşündüğünü açıkladı. Bu görüş ortak bir tavırla benimsendi. Rehberlik konusunda hangi konulara ağırlık vermesini istediklerini sorarak bu konuda bilgi aldı.Aralık ayından başlayarak bu çalışmaları yapacağını ve bunu planlayarak takvime bağlayacağını açıkladı.
5- ÖĞRENCİ BAŞARISININ ARTTIRILMASI İÇİN ALINABİLECEK ÖNLEMLER;
Sınıf öğretmeni ……………….; derslerin daha verimli hale getirilmesi için öğrenci merkezli ders işlenmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin başarılarını arttırmak için öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi gerektiğini; öğrencilerin boş zamanlarını bol bol kitap okuyarak değerlendirmeler i gerektiğini belirtti. Derste öğrenci merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmes i gerektiğini belirtti.
Müdür yardımcısı ……………………..; öğrencilerin başarılı olmasında en büyük etkenin öğretmen olduğunu, başarılı bir öğretmenin öğrencilerinin de başarılı olacağını, diğer sorunların zamanla halledilebileceğ ini, önemli olanın öğretmenin idealist olması gerektiğini belirtti. Bütün arkadaşların gayretle çalıştığına inandığını, bu gayretlerini devam ettirmelerinin hem öğrenci, hem çevre hem de ülke için önemli olduğunu, öğrencilerle ders içinde ve ders dışında yakından ilgilenmek suretiyle başarıyı yakalayacağımıza inandığını ve sınıf olarak okulda ender sorunla karşılaşıldığını bunun idareci açısından kendisini çok memnun ettiğini söyledi.
6.Performans ve proje görevleri konusunda söz alan ……………………., çevreye uygun performans ve proje görevi verilmesini ,performans çalışmalarının yönetmelik gereği okulda yapılacak şekilde verilmesinin öğrenciler ve öğretmenler açısından faydalı olacağını belirtti. ‘’Öğrencilerin okumaya sık sık teşvik edilmelerinin yararlı olacağına inanıyorum. Bunun yanında yöresel konuşma bozukluklarının da yeri geldikçe düzeltilmesi yerinde olur. Tüm bunların yanı sıra derslerin öğrenci seviyesini göz önünde bulundurarak işlenmesinde yarar var.”Sosyal kulüplere katılımın önemine Sınıf öğretmeni ……………….. değindi.okulda açılacak olan halk oyunları kursuna sınıftan ilginin beklenenden fazla olduğunu bununda kendisini memnun ettiğini belirtti.
7.ZARARLI ALIŞKANLIKLAR HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN BİLGİLENDİRİLMES İNİN ÖNEMİ.
Günümüzde zararlı içeceklerin ilköğretime kadar indiği, bu yüzden öğretmenlerin bu konuda çok duyarlı olmaları gerektiği, periyodik olarak öğrencilerin uyarılıp aydınlatılmaları gerektiği görüşü ortaya çıktı. Özellikle sigara, alkol ve uyuşturucunun zararlarının öğrencilere sürekli olarak anlatılması kararlaştırıldı.
8-OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ VE DİYALOGU
Sınıfın başarısında öğretmen-veli-öğ renci işbirliğinin şart olduğunu ifade eden Sınıf öğretmeni ………………………; veliyi de eğitim-öğretimin i içine çekmeliyiz dedi. Öğretmenin göstereceği fedakârlığın fazlasıyla veliden beklenmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle okul dışında kontrolün veli tarafından yapılması, internet kafelerden çocukların uzak tutulması konusunda titizlik gösterilmesi, ders çalışmalarının takip edilmesi ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı.
Okul ve veli işbirliğinin sağlanmasını başarıyı olumlu yönde arttıracağını belirten Görsel Sanatlar Öğretmen …………………….; öğretmenin tek başına başarı sağlamasının yeterli olmayacağını, velilerinin de üzerlerine düşen vazifeleri yapmaları gerektiğini, bu konuda velilerin pasif kaldıklarını, veli toplantılarında bu konunun velilere iletilmesi gerektiğini söyledi. Veli-öğretmen-öğ renci üçgeninin diyalog içinde olmasının başarıyı arttıracağını belirtti.
9-ŞUBE ÖĞRETMENLERİ ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE ÖNEMİ
Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan tüm şube öğretmenleri bu kurulda alınan kararlara uygun hareket edeceklerini belirttiler.
10-DİLEK VE TEMENNİLER
Sınıf öğretmeni …………………..dilekle rinin daha iyi ve mükemmeli yakalamak, başarıya ulaşmak, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda bir eğitim-öğretim yapmak olduğunu söyledi; katılan bütün arkadaşlara göstermiş oldukları hassasiyetten dolayı teşekkür etti.
Toplantı Başkanı; ……………………, 2013–2014 eğitim öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilere iyi geçmesi temennisi ile toplantıyı kapattı.
…………………………..
OKULU 2013 – 2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 5 – SINIFI ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR
1.Öğrencilerin ders çalışma yöntemleri konusunda bilgilendirilmes ine,
2. Türkçeyi en iyi şekilde kullanmaları için öğrencilere gerekli bilgi ve davranışlar kazandırılmasına ,
3. Öğrencilerin yapacakları ödevler, projeler ve çalışmaların mutlaka kontrol edilip derse hazırlıklı gelmelerin sağlanmasına; verilen ödevlerin yaratıcı olmasına,
4. Derslerin öğrenci seviyelerin dikkate alınarak işlenmesine,
5. Sağlıklı beslenme konusunda, kılık kıyafette sık sık hatırlatmalarda bulunulmasına,
6. Sınıfta öğrenci problemleri olduğunda veli ile işbirliğine gitmeye,
7. Yazılı sınavlarda yönetmeliğe göre bir günde ikiden fazla yazılı yapılamayacağı, yazılı tarihinin en az bir hafta öncesinden duyurulmasının ve sonuçların da yine 10 gün içerisinde ilan edilmesinin bir zorunluluk olduğu ve sınav tarihlerinin belirlenmesinde sınıf öğretmeniyle iletişim halinde olunmasını planlamanın önceden bildirilmesine karar verildi.
SIRA NO
|
TOPLANTIYA KATILAN ÖĞRETMENİN ADI SOYADI
|
BRANŞ
|
İMZA
|
1
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
2
|
Beden Eğitimi Öğretmeni
| ||
3
|
İngilizce Öğretmeni
| ||
4
|
Görsel Sanatlar Öğretmeni
| ||
5
|
Trafik Güvenliği
| ||
6
|
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi
| ||
7
|
Müzik Öğretmeni
| ||
8
|
Rehber öğretmen
|
/ /2013
……………………………….. …………………………..
Okul Müdür Yard. Okul Müdürü
Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce
kişi tarafından okundu.
ETİKETLER:
ŞÖK
0 yorum
LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ