TEOG TÜRKÇE MERKEZİ SİSTEM SINAV KONULARI
DİLBİLGİSİ
|
||||
SÜRE
|
KONULAR
|
KAZANIMLAR
|
||
Aylar
|
Hafta
|
|||
EYLÜL
|
3- 4
|
(A) Fiilimsiler ile ilgili bilgi
ve kuralları kavrama ve uygulama
|
1.kazanım (Fiilimsiyle, fiil ve isim soylu kelimeler
arasındaki farkları kavrar.)
|
|
EKİM
|
1- 2
|
2. kazanım (Fiilimsilerin işlevlerini ve kullanım özelliklerini kavrar.)
|
||
4 -5
|
3. kazanım (Fiilimsileri özelliklerine uygun biçimde kullanır.)
|
|||
I.
DÖNEM
BİRİNCİ SINAV
|
||||
KASIM
|
1
|
4. kazanım(Cümlede, fiilimsiye bağlı kelime veya kelime
gruplarını bulur.)
|
||
2
|
(B) Cümleyle ilgili bilgi ve kuralları
kavrama ve uygulama
|
1. kazanım (Cümlenin
temel öğelerini ve özelliklerini kavrar.)
|
||
3-4
|
2. kazanım (Cümlenin
yardımcı öğelerini ve özelliklerini kavrar.)
|
|||
BİRİNCİ DÖNEM MERKEZÎ
SİSTEM ORTAK SINAV
|
||||
ARALIK
|
1- 2
|
3. kazanım (Cümlede
vurgulanmak istenen ifadeyi belirler.)
|
||
3-4
|
4. kazanım
(Cümledeki fiillerin çatı
özelliklerini kavrar.)
|
|||
OCAK
|
1
|
4. kazanım (Cümledeki fiillerin çatı özelliklerini
kavrar.)
|
||
2
|
5. kazanım (İsim
ve fiil cümlelerini, anlam ve kullanım özelliklerine uygun biçimde kullanır.)
|
|||
I.
DÖNEM
ÜÇÜNCÜ SINAV
|
||||
OCAK
|
3-4
|
6. kazanım (Kurallı
ve devrik cümleleri, anlam ve kullanım özelliklerine uygun biçimde kullanır.)
|
||
ŞUBAT
|
2-4
|
7. kazanım (Cümlelerin yapı
özelliklerini kavrar.)
|
||
MART
|
1
|
8. kazanım (Kalıplaşmış cümle yapılarının kuruluş ve
kullanım özelliklerini kavrar.)
|
||
2-4
|
9.kazanım (Cümlenin ifade ettiği
anlam özelliklerini kavrar.)
|
|||
II.
DÖNEM
BİRİNCİ SINAV
|
||||
NİSAN
|
1-2
|
10. kazanım (Cümleler arasındaki
anlam ilişkilerini kavrar.)
|
||
3-5
|
11.kazanım (Cümleye hâkim olan duyguyu fark eder.)
|
|||
İKİNCİ DÖNEM MERKEZÎ
SİSTEM ORTAK SINAV
|
||||
MAYIS
|
1-2
|
(C) Anlatım
bozukluklarını belirleme ve düzeltme
|
1. kazanım (Cümlede
anlatım bozukluğuna neden olan kullanımları belirler.)
|
|
3-4
|
2. kazanım (Anlatım bozuklarını düzeltir.)
|
|||
II.
DÖNEM
ÜÇÜNCÜ SINAV
|
||||
HAZİRAN
|
1-2
|
2. kazanım (Anlatım bozuklarını düzeltir.)
|
Türkçe Dersi Yıllık Planı ile
İlgili Açıklama
Türkçe Dersi Öğretim
Programı (6-8. sınıflar) “Okuma, Dinleme/İzleme, Konuşma, Yazma Öğrenme
Alanları ile Dil Bilgisi” ne yönelik kazanımlardan oluşmaktadır. Çoktan seçmeli
testlerde bu öğrenme alanlarından okuma ve dil bilgisi ile yazma alanının
“yazım ve noktalama kurallarını uygulama” amacına yönelik değerlendirme
yapılabilmektedir.
Türkçe Dersi Öğretim
Programı (6-8. sınıflar)’nda okuma
öğrenme alanına yönelik kazanımlar tüm sınıf seviyelerinde (6, 7 ve 8. sınıflar)
aynı olup metinlerin içeriğine göre kazanımların dağılımı da değişmektedir. Bu
nedenle standart bir yıllık plan uygulanması mümkün değildir. Ancak Türkçe
dersi öğretmenleri okutacakları metinlere göre yıllık plan yaparlar. Dil
bilgisine yönelik kazanımlar ise sınıf seviyesine göre değişmekte olup bu
kazanımların programda belirtilen sıraya göre verilmesi esastır. Bu çerçevede
dil bilgisi kazanımlarının yıllık bir plan dâhilinde verilmesi mümkündür.
Yazma öğrenme alanının
“Yazım ve noktalama kurallarını uygulama”
amacına yönelik kazanımlar sınıf
seviyesine bağlı olarak değişmekte olup bu kazanımlar okuma, yazma ve dil
bilgisine yönelik çalışmalar sırasında ilişkili olduğu konularla birlikte
verilebileceği gibi bağımsız etkinlikler aracılığıyla da verilebilmektedir. Bu
nedenle bu amaca yönelik kazanımların işleniş sırası programda belirtilen
açıklama çerçevesinde değişiklik göstermektedir. 8.sınıfta noktalama
işaretlerinden virgül, noktalı virgül ve kısa çizginin belirli işlevlerine
yönelik kazanımlar yer almakta olup bu kazanımlar ilgili olduğu dil bilgisi
kazanımlarıyla (Cümle ile ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama
amacının “cümlenin yardımcı ögelerini ve özelliklerini kavrar.” ile “Cümlelerin
yapı özelliklerini kavrar.” kazanımları) birlikte ele alınabilir. 8. sınıf aynı
zamanda noktalama işaretleri ile yazım kurallarının daha önceki sınıflarda ele
alınan işlevlerinin hatırlatıldığı ve pekiştirildiği sınıf seviyesi olduğundan
bu kazanımların (Yazım kurallarını kavrayarak uygular./Noktalama işaretlerini
işlevlerine uygun olarak kullanır.) 6 ve 7. sınıflardaki işlevlerine yönelik
sorulara da yer verilebilir.
Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce
kişi tarafından okundu.
0 yorum
LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ