8. SINIF 1. DÖNEM ŞÖK TOPLANTI TUTANAĞI

………………………… ORTAOKULU 8/A SINIFI ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR.



Toplantı Tarihi : 25.10.2013 - 12.45

Toplantı No : 1

Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası                                                                                                    

Toplantıya Katılanlar :
ADI SOYADI
BRANŞI

Fen ve Teknoloji Öğretmeni

Vatandaşlık ve İnsan Hakları Öğretmeni

İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğretmeni

Türkçe Öğretmeni (Sınıf Rehber Öğretmeni)

Beden Eğitimi Öğretmeni

Matematik Öğretmeni

İngilizce Öğretmeni

Teknoloji Tasarım Öğretmeni

Müzik Öğretmeni

Din Kül. Ve Ahlak. Bil. Öğretmeni

Görsel Sanatlar Öğretmeni

GÜNDEM MADDELERİ:

  1. Açılış ve Yoklama,
  2. Problemli Öğrencilerin Tespiti ve Alınacak Tedbirler,
  3. Öğrencilerin Başarı Durumları,
  4. Başarıyı Arttırıcı Tedbirlerin Alınması,
  5. Öğrencilerin Devam-Devamsızlık Durumları,
  6. Öğrencilerin Kişilik,Beslenme,Sağlık ve Sosyal İlişkileri,
  7. Dilek ve Temenniler.
1-Açılış ve Yoklama :
Şube öğretmenler Kurulu Toplantısı Müdür Vekili ve Matematik Öğretmeni ……………..başkanlığında 25/10/2013 tarihinde öğretmenler odasında toplandı.Yapılan yoklama sonucunda tüm öğretmenlerin toplantıya katıldığı belirlendi.

2- Problemli Öğrencilerin Tespiti ve Alınacak Tedbirler :
Sınıf rehber öğretmeni ………………….. : Davranış noktasındaki problemlerin genelde öğrenciye uygun kılık kıyafet, derslerde gürültü ve ders araç gereçlerinin bulundurulması, ödevlerin yapılması noktasındaki aksaklıkların özellikle …………………. isimli öğrencimizde görüldüğü tespit edilmiştir.
İngilizce Öğretmeni ………………… :Genel anlamda, eğitim-öğretim sürecinde oldukça aktif öğrencilerin olduğunu dile getirdi. Ders durumu yetersiz düzeyde olan öğrencilerle daha yakından ilgileneceğini ifade etti.

Fen Bilimleri öğretmeni ……………… : Öğrencilerin bir kısmının derse ilgisiz davrandığını ödevlerini yapmadıklarını belirtti.

Türkçe öğretmeni …………………….: Öğrencilere karşı önyargılı davranmamamız gerektiğini şefkat göstererek onları kazanmamız gerektiğini problemli öğrencilerle ilgilendiğini ifade etti.

Matematik öğretmeni ……………… : ……………… adlı öğrencinin derse ilgisiz olduğunu gürültü yaptığını, kitap getirmediğini belirtti.

Din Kül. Ve Ahlak. Bil. Öğretmeni ………………… : Öğrencilerle daha yoğun şekilde ilgilenirsek çabalarsak problemli öğrencileri kazanabileceğimizi belirtti.

Görsel Sanatlar Öğretmeni ……………..: Bazı öğrencilerin malzeme getirmediğini belirtti.

Sınıf rehber öğretmeni …………………: ……………………, ……………….. isimli öğrencilerin kendileri ve velileriyle görüştüğünü iki öğrencinin okul müdürüyle de görüştürüldüğünü veli toplantılarında problemli öğrencilerin aileleriyle durumlarının görüşüldüğünü ancak bazı ailelerin toplantıya gelmediğini bu dönem özellikle veli toplantısında bu öğrencilerin ailelerine telefon edilerek sorunların halledilmeye çalışılacağını belirtti.Ayrıca ders kitaplarını ve malzemelerini getirme ödevlerini yapma konusunda veli toplantısında gerekli uyarıların velilere yapıldığını belirtti.Rehberlik dersinde gerekli uyarıların öğrencilere yapılacağını belirtti.


3--Öğrencilerin Başarı Durumları :
Sınıf Rehber Öğretmeni ……………….: “8/A sınıfında gürültü ve derse katılım noktasında bazı sıkıntıların olduğu ve başarı noktasında çocuklarımızın ilgi eksikliği olduğu bir sınıf. Öğrencilerimizden oldukça bilinçli ve hedef olan öğrencilerimizin yanı sıra ne yapacağını bilmeyen hedefi olmayan öğrencilerimizde var.Bilinçli öğrencilerimiz çalışmalarını, bir günlerini nasıl geçirdiklerini anlatarak diğer öğrencilere yol gösterici görev üstlenmesi sağlanırsa sınıf başarısının artabileceğini belirtti.”

Başarıyı arttırmak için öğrencilere gerekli rehberliğin gerek ders öğretmenleri, gerekse Rehber Öğretmen tarafından yapılmasına karar verildi.

4- Başarıyı Arttırıcı Tedbirlerin Alınması :
Beden Eğitimi Öğretmeni …………………., başarıyı arttırmak için öğrencileri ödüllendirme yoluna gidilmesi gerektiğini söyledi.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ……………., başarıyı arttırmak için öğrencilerin aktif olarak derse katılımlarının sağlanması gerektiğini belirtti.
Türkçe Öğretmeni …………………, konu bitimlerinde pekiştirme amaçlı değerlendirme soruları çözülmesinin etkili olacağını ifade etti.
İngilizce Öğretmeni ……………………….., sınavlarda başarılı olan öğrencilerin ödüllendirilmesinin başarıyı teşvik edeceğini belirtti.


5- Öğrencilerin Devam-Devamsızlık Durumları :
Sınıf Rehber Öğretmeni ………………….öğrencilerin devamsızlıklarını okudu. Şimdiye kadar en çok devamsızlık yapan öğrencinin ………………….. olduğunu, ……………………..’ın derse geç kaldığını, bu dönemde de öğrencilerin yakından takip edileceğini, böyle bir durumla karşılaşılırsa öğretmen-idare-veli işbirliğine gidileceğini, idarenin bu konu üzerinde büyük bir hassasiyetle durduğunu belirtti.

6- Öğrencilerin Kişilik,Beslenme,Sağlık ve Sosyal İlişkileri :
Sınıf Rehber Öğretmeni ……………….., öğrencilerin kahvaltı alışkanlığının olmadığını çikolata, kola ve benzeri yiyeceklere düşkün olduklarını sağlıklı beslenme konusunda ailelerinde bilgilendirildiğini ifade etti.
Beden Eğitimi Öğretmeni ……………………, öğrencilerin kişiliklerini geliştirmek için sosyal etkinliklere katılımlarının sağlanması gerektiğini ve derslerin özelliklerine göre grup çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğini belirtti.

Sınıf Rehber Öğretmeni, ………………….., bütün derslerde Atatürkçülük konularının bulunduğunu, bu konuların verilmesi gerektiğini söyledi.
7 Dilek ve Temenniler : Müdür vekili ve Matematik Öğretmeni …………… söz alan olmadığından toplantıya katılan tüm öğretmenlere teşekkür ederek iyi bir eğitim-öğretim dönemi olması dileğiyle toplantıyı kapattı.




Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce counter kişi tarafından okundu.


0 yorum

LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.