7. SINIFLAR 1. DÖNEM ŞÖK TOPLANTI TUTANAĞI

…………………………. ORTAOKULU
2013–2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 7. SINIFLAR I. DÖNEM
ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI

Tutanak No        : 1
Tutanak Tarihi     : ……..10.2013
Toplantı Saati      : 12:30

  …….10.2013 ……………. günü saat 12.30’da şube öğretmenleri, 7/A Sınıf Rehber Öğretmeni .........................başkanlığında toplanarak, yönetmeliğin 96. maddesi gereğince aşağıdaki gündem maddelerini oy birliği ile kabul edip görüşmeye başlanmıştır.




TOPLANTI GÜNDEM MADDELERİ


1. Açılış ve yoklama
2. İstiklal Marşı ve saygı duruşu
3.  Öğrenci başarılarının değerlendirilmesi ve alınması gereken önlemler
4. Öğrenci kişilikleri ve kişilik problemlerinin tespiti ve giderilmesi
5. Öğrencilerin ekonomik durumlarının görüşülmesi
6. Sağlık problemleri olan öğrencilerin tespiti ve görüşülmesi
7. Öğrencilerin sosyal ilişkilerinin görüşülmesi
8. Öğrencilere sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması
9. Öğrencilerin okula geliş gidişleri
10.Öğrencilerin kılık ve kıyafetleri
11.Sınıfların genel düzeni temizliği
12.Okul – Veli işbirliği ve diyalogunun önemi.
13.Dilek ve temenniler.


GÜNDEM MADDELERİN GÖRÜŞÜLMESİ


1- 7/A sınıfı Şube Öğretmenleri , Okul Müdür V. .........................başkanlığında toplanmıştır.Toplantıda yapılan yoklamada tüm şube öğretmenlerinin katıldığı görülmüş ve gündeme geçilmiştir.


2- Ulu Önderimiz Mustafa Kemal ve şehit olmuş Öğretmenlerimiz anısına 1 dakikalık saygı duruşu ve ardından İstiklal marşı okunarak gündem maddelerinin görüşülmesine başlanmıştır

3-.........................; 7/A  sınıfı öğrencilerinin özellikle okuma alışkanlıkları çok zayıftır. Bu durum konuları anlamada sıkıntılar yaşamalarına neden olmaktadır. Şube öğretmenleri olarak konuya eğilmemiz, öğrencilerimizi kitap okumaya sevk etmeliyiz.

.........................; derslerde başarılı olmanın yolu tekrar etmekten ve bir sonraki konuyu gözden geçirmekten geçer. Öğrencilerimize tekrar etmenin öneminden bahsedilmesini söyledi.
.........................; çocuklar ders çalışma yöntemlerini bilmiyorlar. Verimli ders çalışma konusunda çocuklarımızı aydınlatmamız gerektiğini belirtti.

.........................; Başarısız öğrenciler tespit edilerek bu öğrencilerin başarısını artırıcı tedbirlerin alınması gerekmektedir. Alınan tedbirler rapor halinde dosyalarda bulunacaktır. Başarıyı artırıcı tedbirler konusunda okul idaresi ve Milli Eğitim Müfettişleri ile işbirliği yapılmalıdır. Öğrencilerin başarılı olmasında en büyük etkenin öğretmen olduğunu, başarılı bir öğretmenin öğrencilerinin de başarılı olacağını, diğer sorunların zamanla halledilebileceğini, önemli olanın öğretmenin idealist olması gerektiğini belirtti. Bütün arkadaşların gayretle çalıştığına inandığını, bu gayretlerini devam ettirmelerinin hem öğrenci, hem çevre hem de ülke için önemli olduğunu, öğrencilerle ders içinde ve ders dışında yakından ilgilenmek suretiyle başarıyı yakalayacağımıza inandığını söyledi.


.........................;Öğrencilerin başarısızlık nedenlerinin irdelenmesi, araştırılması ve tespit edilmesi suretiyle problemin çözülebileceğini söyledi. Okuma yazması iyi olmayan öğrenciler konusunda elbirliğiyle çözüm yolları bulunması gerektiğini; durumu zayıf olan öğrencilerin incitilmeden, rencide edilmeden, uygun yöntem ve tekniklerle başarılı hale getirilmesi gerektiğini; öğrencilerin bilgi, davranış ve karakter açısından başarılı hale getirilmesinin birinci derecede hedefimiz olduğunu söyledi. Öğrencilerin başarısızlık nedenlerini öğrenci, öğretmen, veli ve okul idaresi dörtgeninde aramak gerektiğini, öğrencilerin güzel Türkçemizi en güzel ve doğru kullanmalarının başarıda anahtar olduğunu, bu hususlarda elimizden gelen gayreti göstermemiz gerektiğini, bütün öğretmen arkadaşlarımızın gerekli gayreti gösterdiğine inandığını söyledi. Başarının çok okumaktan geçtiğini, okumayan, kitap okumayan, sadece ders kitaplarıyla yetinen öğrencilerin hiçbir zaman yeterince başarılı olamayacaklarını; kitap okuma konusunda öğrencilerin teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Türkçeyi güzel, etkili ve doğru konuşan öğrencilerin de başarılı olacaklarını, bu hususta bütün arkadaşlarının işbirliği yaparak ve kütüphanemizi en iyi şekilde işletip değerlendirmesi gerektiğini belirtti. Çocukların ayda bir, yılda on kitap okuyarak dahi büyük yol kat edeceğini belirterek bu hususta herkesin üzerine düşen görevi en iyi şekilde yapacağına inandığını belirtti.

.........................: Başarıda disiplin, tertip, düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin önemine değindi. Öğrencilere kendi kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi. Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini belirtti.

.........................: Öğrencilerin derslerdeki başarı ve yeteneklerinin okul içerisinde oluşturulacak olan takımlara öğrenci seçiminde göz önüne alınmasına dikkat edilmesi gerektiğini söyledi. Sportif faaliyetlerin öğrencilerin diğer derslerde de başarı düzeyini artırıcı bir etmen olduğunu belirtti. İlçemizin sosyal faaliyetler yönünden yetersiz olduğu, bu yüzdende beden eğitimi dersine katılımın daha az olduğunu söylendi.

4- Sosyal ilişkileri zayıf, okula uyum problemi yaşayan ve olumsuz davranış sergileyen öğrencilere rehberlik yapılmasına karar verildi. Ayrıca, okulumuz “Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu”nun daha işlevsel bir hale getirilerek problemli öğrencilerle periyodik toplantılar düzenlenmesi ve okul kurallarının anlatılması kararlaştırıldı.


.........................; Öğrencilerimizin kişiliklerinin geliştiği çok hassas bir dönemde bulunmaları dolayısıyla bütün ders öğretmenlerinin onlara örnek tavır ve davranış içersinde bulunmaları gerekmektedir. Öğrencilerimizin önemli oldukların: fark ettirmeliyiz. Sorun yaşayan öğrencilerimiz tespit edilip kişiliklerinde görülen olumsuzluklar aileleri ile işbirliği yapılarak giderilmelidir.  Okul ve sınıf içinde kişilik problemi olan çocukların tespit edilerek topluma kazandırılmaları gerekiyor. Toplum hayatında, uyulması gereken ahlak ve nezaket kuralları öğrencilere sürekli hatırlatılmalıdır.


.........................: Toplum içerisinde davranış kuralları ve genel ahlak ilkelerini öğrenmenin bir zorunluluk olduğunu belirterek bütün arkadaşların bütün konularda olduğu gibi meselenin üzerinde özenle durması gerektiğini belirtti.


5-.........................: Okulumuza gönderilecek olan yardımların ihtiyacı olan öğrencilere dağıtılması için öğrencilerimizin ekonomik durumları özenle belirlenip dağıtılacaktır. Öğrencilerimizin ekonomik durumları genelde iyi fakat, maddi durumu iyi olmayan öğrencilerde mevcut, sosyal yardımlarla öğrencilere gerekli yardım yapılmaya çalışılmakta ve fakir öğrencilerden aidatlar alınmamaktadır. Sosyal yardım yapılacak öğrencilere yardım sırasında, diğer öğrencilere bu durum fark ettirilmemeye özen gösterilmelidir.

.........................; Bazı öğrencilerin derse ilgisinin yeterli düzeyde olduğu ve bu durumun derslerindeki başarılarına da yansıdığı belirtildi. Bazı öğrencilerin ise derslere karşı ilgisiz kaldığı ve bu öğrencilerin oldukça başarısız olduğunu belirtti. Bu öğrencilerin özellikle ailevi problemleri olan, evde dayak yiyen, maddi durumları kötü olan öğrenciler olduğunu  belirtti.

6-.........................: Öğrencilerimize sağlık tarama testini uygulayarak sağlık problemi yaşayan öğrencilerimizin tespit edilerek gerekli tedavilerin yapılmasına imkan sağlamak ve sağlık ocağı grup başkanlığına müracaat edilerek öğrencilerimizin yetkili kişiler tarafından sağlık taramasından geçirilmesi ve salgın hastalıklar konusunda bilgilendirilmeleri gerektiğini söyledi.Öğrencilerin mutlaka tuvaletlerdeki sabunları kullanmaları gerektiğini belirtti. Bahçe temizliğinin mutlaka her gün sabah nöbetçi öğretmen tarafından yaptırılması gerektiğini söyledi.

.........................: Öğrencilerin sosyal ilişkilerde bir takım problemler olduğunu bazı öğrenciler arasında guruplaşmalar olduğu ve bu nedenle ayrımcılık yapıldığını belirtti. Öğrencilerin birbirine çok çabuk darıldıklarını ve birbirlerini sürekli şikayet ettiklerini ifade etti. Bu problemleri çözmek için öğrencilerle birebir ve toplu halde sürekli görüşülmesi gerektiğini belirtti.


7-.........................: Beslenme ile eğitim ve öğretimin ilişkili olduğunu,beslenme bozukluğu gösteren öğrencilerin öğrenme olayını çabuk gerçekleştiremediklerini,dengeli beslenmenin gelişim çağındaki çocukları etkilediğini,beslenme eğitiminin okullarda belli bir program dahilinde yürütülmesi gerektiğin söyledi. Çoğu öğrencinin kahvaltı yapmadan okula geldiğini ve aldıkları sağlıksız, boyalı, zararlı katkı maddesi bulunan yiyeceklerle beslendiklerini belirtti. Bu durumun çocukların beden ve zihin gelişimlerinin olumsuz yönde etkilediğini, öğrencilerin ve velilerin bu konuda uyarılması gerektiğini vurguladı.


8- Öğrencilerin okula zamanında gidip gelmeleri konusunda uyarılması derslere zamanında girmeleri ve hazırlıklarını yapmaları konusunda uyarılması kararlaştırıldı. Geç kalmayı alışkanlık haline getiren öğrenciler için gerekli tedbirlerin alınması kararlaştırıldı.


9- Öğrencilerin yönetmelikte belirtilen şekliyle giyinmelerinin sağlanması, kararlaştırıldı. Kız öğrencilerin saçlarını toplamaları konusunda uyarılması saçlara sade tokaların takılması kılık ve kıyafetlerin temiz olması hususunda öğrencilerin uyarılması ve gerekli tedbirlerin alınması kararlaştırıldı.

.........................: Öğrencilerin sürekli hareket halinde olduklarından terleyip kötü kokabilecekleri için düzenli olarak banyo yapmaları gerektiğinin onlara anlatılması, bazen sınıflarda temizlik, kılık- kıyafet, saç, tırnak kontrolü yapılması gerektiği belirtildi.

10- Sınıfların düzeni ve temizliği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi, düzen ve temizliğin öneminin anlatılması kararlaştırıldı. Sınıf nöbetçisinin ve sınıf başkanının görevlerinin hatırlatılması ve öğrencilerin sınıf düzenli tutma konusunda uyarılması kararlaştırıldı

.........................: Okul temizliğinin ilk önce sınıflardan başlayacağını belirterek, sınıflarda bırakılan sınıf nöbetçilerinin mutlaka sınıflarını temiz tutmalarının sağlanması gerektiğini belirtti. Bununda yapılabilmesi için sınıf rehber öğretmenlerine büyük iş düştüğünü söyledi. Ayrıca bu konuda sadece sınıf rehber öğretmenleri değil tüm personelin titizlik göstermeleri gerektiğini, öğrencilerinde bu yönde eğitilmelerinin faydalı olacağını söyledi
.........................: Sınıfların düzeni ve temizliği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi,düzen ve temizliğin öneminin anlatılması kararlaştırıldı. Sınıf nöbetçisinin ve sınıf başkanının görevlerinin hatırlatılması ve öğrencilerin sınıf düzenli tutma konusunda uyarılması kararlaştırıldı

11-.........................: Sınıfın başarısında öğretmen-veli-öğrenci işbirliğinin şart olduğunu ifade ederek veliyi de eğitim-öğretimini içine çekmeliyiz dedi. Öğretmenin göstereceği fedakârlığın fazlasıyla veliden beklenmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle okul dışında kontrolün veli tarafından yapılması,ders çalışmalarının takip edilmesi ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı.
Okul ve veli işbirliğinin sağlanmasını başarıyı olumlu yönde arttıracağını belirterek öğretmenin tek başına başarı sağlamasının yeterli olmayacağını, velilerinin de üzerlerine düşen vazifeleri yapmaları gerektiğini, bu konuda velilerin pasif kaldıklarını, veli toplantılarında bu konunun velilere iletilmesi gerektiğini söyledi. Veli-öğretmen-öğrenci üçgeninin diyalog içinde olmasının başarıyı arttıracağını belirtti.

12- Sınıf Rehber Öğretmeni .........................dileklerinin daha iyi ve mükemmeli yakalamak, başarıya ulaşmak, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda bir eğitim-öğretim yapmak olduğunu söyledi; katılan bütün arkadaşlara göstermiş oldukları hassasiyetten dolayı teşekkür etti.

 2013–2014 eğitim öğretim yılının I. Döneminin tüm öğretmen ve öğrencilere iyi geçmesi temennisi ile toplantı sona erdi.
                                                              ALINAN KARARLAR

1)      Verimli ders çalışma konusunda çocuklarımızı aydınlatmamız gerektiği kararlaştırıldı.
2)      Başarısız öğrenciler tespit edilerek bu öğrencilerin başarısını artırıcı tedbirlerin alınması gerektiği kararlaştırıldı.
3)      Başarıda disiplin, tertip, düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat bilinmesi ve en iyi şekilde yapılması kararlaştırıldı.
4)      Öğrencilerin sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin önemine değinildi.
5)      Öğrencilerin derslerdeki başarı ve yeteneklerinin okul içerisinde oluşturulacak olan takımlara öğrenci seçiminde göz önüne alınmasına dikkat edilmesi gerektiğini söylendi. Sportif faaliyetlerin öğrencilerin diğer derslerde de başarı düzeyini artırıcı bir etmen olduğunu belirtildi.
6)      Öğrencilerimizin kişiliklerinin geliştiği çok hassas bir dönemde bulunmaları dolayısıyla bütün ders öğretmenlerinin onlara örnek tavır ve davranış içersinde bulunmaları gerektiği kararlaştırıldı.
7)      Öğrencilerin mutlaka tuvaletlerdeki sabunları kullanmaları gerektiğini belirtti. Bahçe temizliğinin mutlaka her gün sabah nöbetçi öğretmen tarafından yaptırılması gerektiği karalaştırıldı.
8)      Öğrencilerin okula zamanında gidip gelmeleri konusunda uyarılması derslere zamanında girmeleri ve hazırlıklarını yapmaları konusunda uyarılması kararlaştırıldı.
9)      Öğrencilerin sürekli hareket halinde olduklarından terleyip kötü kokabilecekleri için düzenli olarak banyo yapmaları gerektiğinin onlara anlatılması, bazen sınıflarda temizlik, kılık- kıyafet, saç, tırnak kontrolü yapılması gerektiği belirtildi.
10)  Özellikle okul dışında kontrolün veli tarafından yapılması,ders çalışmalarının takip edilmesi ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı.
11)  Sınıfların düzeni ve temizliği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi,düzen ve temizliğin öneminin anlatılması kararlaştırıldı. Sınıf nöbetçisinin ve sınıf başkanının görevlerinin hatırlatılması ve öğrencilerin sınıf düzenli tutma konusunda uyarılması kararlaştırıldı.


    ……………………….                .........................                 .........................         
Sosyal Bilgiler Öğretmeni             Türkçe Öğretmeni          Fen Ve Teknoloji Öğretmeni

                                                                 
     …………………..                       ......................... .........................
 İngilizce Öğretmeni                                        
                                         Görsel Sanatlar öğretmeni Matematik Öğretmeni

                                                                        
                                                                    ……/10/2013
                                                                       Uygundur

                                                                    ………………
                                                                      Okul Müdürü

Sayın ziyaretçi biliyor musunuz? Bu yazı sizden önce counter kişi tarafından okundu.


0 yorum

LÜTFEN YORUMLARINIZI YAZINIZ

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.